Saturday, February 6, 2010

sepi tanpa kamoo

"ini kawan2 saya termasuklah kamoo"

kelihatan sepasang kekasih itu sedang enak berpacaran sehinggakan kehadiran sepasukan ahli pengakap sekolah rendah sri kenanga itu tidak mereka sedari. cekgu pengiring menyuruh pasukan pengakap itu mendirikan khemah, satu cara untuk mengalihkan perhatian kanak2 terhadap pasangan tadi. sambil dibantu oleh guru mereka, 4biji khemah berjaya didirikan dalam masa yang agak singkat..........

aku menutup buku yang aku pinjam dari perpustakaan sekolah tadi pagi. untuk ke4 kali aku telah ke perpustakaan untuk menjalankan misi, sebanyak 4kali tersebut, sudah 16bijik buku telah aku pinjam dan 2 daripada nya telah selesai aku baca, 6 daripadanya aku telah pulangkan dan 1 daripada buku2 yang aku pinjam itu kakak aku pinjam baca, kata kakak aku...buku tu untuk awek2 je....'resipi memasak bagi gadis2', tajuk buku tersebut.......

ni semua gara2 cekgu aku yang sibuk sana sini dok canang kt assembly suh pinjam buku banyak2. tahun ni ada program nilam kt sekolah aku sama macam tahun lepas, klau tahun lepas budak yang menang tu dapat vaucer KFC rm30, tapi tahun ni aku rasa hadiah tu up sket....dah 3minggu aku tgk satu beskal bmx kt library tu....warna kegamaran aku lak tu.....biru

daripada rentetan tersebutlah, telah menguatkan azam aku untuk terus meminjam buku2 dari library sekolah, biarpun daripada jumlah yang aku nyatakan tadi, hanya 2bijik sahaja yang berjaya aku baca....itu pun sebab ada 16muka surat je....setiap muka surat ada gambar2 miki maus ngan awek dia si mini maus.cantik gak gaya lukisan pelukis tu.......aku ingat bila besar nanti nk jadi pelukis la.........

7 comments:

  1. Dah bc abis tp masi menunggu rentetan citer t,sebut....

    ReplyDelete
  2. rentetan cter tersebut??????.....hurm dah abis la....hah ha

    ReplyDelete
  3. gelabah la ko..
    meh sini aku wat citer..

    ReplyDelete
  4. hah hah....ko la gelabah peng....hah hah
    ko dah beli injektor tu

    ReplyDelete
  5. Saper kamoo lam citer ni? Maner cegu lam pic kat atas?Confius!!

    ReplyDelete
  6. kamoo dalam cter ni adalah kamoo2 semua yang sentiasa menjadi inspirasi bagi ku...hah ha...
    miya zara...hurm nama betul sapo ek?hah ha

    ReplyDelete
  7. Miya zara hanya insan biasa...Ader sifat ingin tahu..Ingin tahu saper jiwakacau??Hurm nama betul sapo ek?hah ha

    ReplyDelete