Friday, May 21, 2010

ohoi...

~jin cmni ke???~

babak pertama:

aku g mancing sorang2, tp time tu ada gak bro yg temankan, xlama la, sampai jam 12 mlm je, pastu aku dok la sorang2 kt tasik tu...dtg lak segerombolan manusia, diorg pn nk mancing gak, kat atas jeti la, aku kt bawah, dalam hati aku suka sket la, yela..ada gak org teman...tp xlama, jam 2pg diorng dah bla, aku kecewa lagi, ingatkan diorg nk teman sampai pagi...huh....lepas diorang bla, time tu la da benda nk kaco aku, men lari2 lak kt belakang, aku ignore je la, wat xtau je...makin lama makin kuat lak...hati dah xsedap, aku pn plan nk bla la...malam tu byk gak hasil, last2 minute je ikan xmkn...aku pn dh penat tggu ikan makan, kemas la, time gulung mesin, tbe2 lak ada ikan, bunyi kat blkg makin kuat, sudah...kacau....dalam hati kata ni saja nak suh aku stay lama...dh xsedap hati kn...bla je la...giler dedor aku...1st time kne kaco, sape x dedor nya...siap kemas, cabut la, pe lg..xkn nk tggu kot....dh separuh jalan keluar dr tasik tu, baru teringat yg aku tertinggal jaring isi ikan, sudah.....dh la kne kaco, hasil pn xbwk blk....gler nk patah blk, kang len lak yg timbul, xnk aku.....aku x direct blk umah, lepak kedai mamak, makan dlu, xnk dia ikot blk, kang naya dak2 umah aku...huhu

babak kedua:

aku g mancing gak, tempat yg sama, tp aku pegi berteman la, 2 org je, aku ngn telor...sedap sket hati, ada member teman...ingatkan sampai pg gak ada teman, tp malang lak, dah kol 2pg, time tu lak lapo, masing2 dh kebulur tahap gaban, gaban pn xkebulur camtu...telor bg la idea nk g beli makanan, aku pn accept la idea tu, dah lapo kn, xkn nk tahan, xsanggup aku, dan2 je telor offer diri nk pegi beli makanan, sudah...xkn nk pegi 22 org, kang xpasal2 joran lesap...xpe la, aku bg la telor pegi, asalkan dapat makanan..malam tu ikan x makan sangat, bukan main lebam g nk tggu ikan makan, sabor je la yer...x lama telor keluar, berderet joran goyang, aku pn suka la, satu2,aku gulung mesin, tp kosong, x dapat ikan pn, sume joran la aku angkat, tp xda hasil, sudah...benda tu ke yang kaco aku...biar je la, lantak la dia nk kaco ke...nk sedap kan hati, tgk la henset, mne la tau ada sape2 mesej, ada gak la teman, malang lg bg aku, mesej xda, henset tiba2 mati, padahal bateri penuh g tu...hish...xkan benda tu pakai henset aku lak, adoyai...kental kan diri, lantak p la dia nk kaco ke, wat xtau je la...malas pikir, aku tengok bulan, tengok langit...tengok pokok, mana la tau dia nk munculkan diri, nak belajar kuatkan jati diri kan...nasib baik xda, kalau ada, mau aku pengsan serta merta...akhirnya telor pn pulang membawa makanan,huh..lega aku...aku xcter pe yg jd td, orang kata benda pelik jangan tegor...diam je la yer...tengah lepak kt mamak la aku bukak cter, telor diam je...no komen...

babak ketiga:

aku lepak kt umah topek, dia kata umah ni ada benda lain yg duduk, aku pn senyum je la, xkn la nk tunjuk muka cuak lak kn, cool beb...1 malam tu, dak2 umah ni sume keluar, ngan topek skli keluar, aku lak malas nk keluar, on9 je la, dah xtau nk wtpe kn...tengah syok2 on9, dengar lak cam tutup botol jatuh, banyak kali lak tu...wah...kene lagi aku...aku malas la nak layan, aku g tutup la pintu tu...sambung on9, tbe2 pintu terbukak sendiri, pergh...aje giler engko, tgk2 xda org, nk kata angin tolak, mustahil...huh..aku g la jengah, tgk xda org, tutup la blk...malas nak layan kn...biar je la....topek balik je, baru aku cter kt dia, dia senyum je...pundek tol...

babak keempat:

.........

5 comments:

  1. len kali kalu ngah mancing kena kaco...p la carik mende pe..kot2 l eh jadik badang..ahaks

    ReplyDelete
  2. ish2..memancing sampai ke pg..mana taknye kena kacau..

    ReplyDelete
  3. a'ah kn...lupa la plak...klu x, leh jd kuat, nk tawan dunia...hahaha

    suhana: eh biasa la tu, amek feel ngn keindahan malam....hahhaa

    ReplyDelete
  4. tadak2..
    anda bertuah orangnye..
    hehehe...

    ReplyDelete
  5. bertuah ke???(muka ngn penuh persoalan) haha

    ReplyDelete