Thursday, March 18, 2010

karangan pertama saya

"wajah wajah KAMI"

cekgu nak kamu semua tulis karangan tentang "saya sebatang pen"...lantang suara cekgu kamil menggesa kami menghasilkan karangan yang bermutu.....

saya sebatang pen

saya dilahirkan disebuah kilang stabilo disatu tempat perindustrian. kemudian saya dibungkuskan cantik2 dan seterusnya diedar ke sebuah kedai. di kedai tersebut, saya dipamerkan sehinggalah saya dibeli oleh seorang kanak2 perempuan yang sangat comel.

kanak2 perempuan tersebut bernama siti zulaikha bt mohd zulfadli al ghazi. saya sangat disukai oleh tuan saya. beliau selalu membawa saya bersiar siar ketika hujan lebat. beliau juga selalu menggunakan saya untung menconteng buku2 kakak nya yang pada ketika itu kakak nya sedang makan di ruang tamu sambil menonton tv, kakak nya suka tengok cerita realiti tv dimana pada ketika itu american idol sedang ditayangkan di tv9. kakak nya tidak tahu ketika beliau menconteng buku kakak nya itu kerana kakak nya tidak nampak beliau sedang menconteng buku kakak nya itu. selepas kakak nya mengetahui perbuatan beliau, baru lah kakak nya marah kan tuan saya tersebut. saya juga dimarahi oleh kakak tuan saya tadi kerana disebabkan saya, semua buku2 kakak tuan saya tadi telah rosak. saya sangat sedih, kakak tuan saya hanya tahu menuduh padahal itu semua bukan salah saya. selepas kakak tuan saya dimarahi oleh kakak nya, beliau mengambil saya. saya sangkakan tuan saya tadi ingin memujuk saya dengan kata2 motivasi yang sangat saya perlukan ketika itu, rupa2 nya sangkaan saya silap. tuan saya memegang saya dengan kuat sekali sehinggakan sukar untuk saya bernafas, selepas itu tuang saya tadi mematahkan badan saya. saya sangat sakit. tuan saya membaling saya keluar tingkap. tamatlah riwayat hidup saya. sebelum riwayat hidup saya ditamatkan, saya sempat mengingati nama kakak tuan saya itu, nama nya ialah siti mustakimah bt seperti nama bapa tuan saya juga....

3 comments:

  1. the best 'karangan' in d parit king..
    haha...

    kakak tu kejam..
    tp kakak ni baik kn??

    ReplyDelete
  2. kakak ni sentiasa baik....kakak ni, kakak ni umur bape nih?...hah ha

    ReplyDelete