Friday, March 19, 2010

terjun tiruk



1 petang tu...memang panas giler la...aku tengah lepak ngan anak pak brahim, jenal nama dia, tp umor dia ni atas aku setahun...nak dijadikan cerita...aku ajak la si jenal ni pegi kotai (port lepak kat tepi sungai)..dah memang panas kan..so pe salah nya g menyuci diri kat sungai tu kan..aku ngan jenal start la kayuh basikal copper yang naik roboh tu ke kotai...

sesampainya kitorang kat kotai tu, aku tengok memang ramai la brader2 yang lagi tua dari aku, tapi apa ada hal..lepak je la...diorang pun bagi line...aku dah xtahan, bukak baju n seluar..tinggalkan suar pendek je, then terus wat pelbagai aksi..ckp je aksi apa, macam2 ada...TERJUN TIRUK..bom air..lipat blakang..lipat depan...sepak terajang n macam2 la....rasa lega gila bila dapat rendam badan kat dalam air sungai tu...huh...syok uuuu....

seronok punya seronok, tiba2 aku terdengar jeritan yang macam aku biasa dengar..tapi kat mana yer....dok jerit nama aku....farid!!!!!!!!!farid!!!!!!!!!farid!!!!!!! aku dah ase xsedap hati...aku pun naik la dari sungai tu...sekali mak aku daaaa...ngan adik aku yang tengah dok kt dalam bakul yamaha kap...aku pun pe lagi..balik la...aku tengok mak aku pun dah macam harimau..xkan lak aku nak jadi singa...xpatut....

sampai je kat umah...aku terus kena tibai ngan rotan...tanpa sebarang kata2 yang mampu aku ucapkan..redha je la yer.....

tu sume citer dulu...tapi sekarang ni...bila dah tua2 camni...rindu lak nak ase dimarahi cam dulu...RINDU KAT MAK LA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NAK BALIK TENGGAROH!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment: