Tuesday, November 10, 2009

Apollo roka

bukan yang sebenar


Aku...aku...insan hina...aku...aku...insan yang hanya mampu bermimpi...aku memang kuat berangan...kadang2 bayangan aku tu memang Nampak real la...Cuma xda screen je nak display...bukan nak kata angan2 kosong, tp angan2 yang ada isi la...tiap apa yang aku lihat, sume jadi bahan pikir aku...pikir pun tah pape...dari benda simple, sampai la yang paling rumit. Aku memang dah dianugerahkan sebagai sorang yang banyak pikir, so aku pikir la...hmmm

Nak dijadikan citer, suatu hari tu...aku da jumpa sorang awek, free hair la...aku usha pelik je...aku rasa macam penah Nampak la awek tu, tp kat mana yer...aku try recall balik, panggil balik sel2 otak aku yang masih ade...dah penat perah, baru la aku ingat siapa gerangan gadis free hair tu...budak satu sekolah teknik dulu..aku dak jentera, dia dak awam...masa form 4, kami xkenal lagi, dah form 5 baru kenal...tapi kami xpenah sembang...kenal muka je la...

Masa zaman sekolah, aku diantara pelajar yang pemalu la, ngan pompuan la...tapi bila balik hostel, belang kejantanan tu muncul...walaupun budak surau, tp da gak la gangster sket...aku memang minat kat awek tu..tapi aku xreti jiwang2 ni...

Satu ari tu, aku memang dah niat nak bagi dia coklat...secret admire kan...aku beli kan la coklat, n malamnya aku letak la kat meja dia,siap ngan note lagi..kata nak kenal...harap2 esok pagi dia jumpe la coklat tu...esoknya memang dia jumpe pun coklat ngan note tu...tapi malangnya...dia xterima coklat tu...dengan alas an dia xleh terima coklat Apollo...dia pulangkan semula...

Semenjak dari tu...aku menjadi bahan gelak geng2 minah tu...dok kutuk aku Apollo...aku xleh wat pape la...xreti bab2 jiwang kan...so tadah je la...bila lalu depan kelas dia je..mesti kene bantai gelak...nak elak xleh, pasal tu je jalan nak g kelas aku...hmmm redha je la...diamkan je...bila diorang dah penat, berenti la tu...

Malamnya...aku duduk la kat bucu koridor depan bilik prep aku je...tengok bulan...sedar diri yang aku ni xreti jiwang2...so masa tu aku dok jiwang ngan Tuhan jela...menikamati keindahan malam...walau brape berat aku tanggung beban malu atas kesalahan aku sendiri, tapi aku tetap redha dengan apa yang jadi...dan sejak itu juga, aku menjadi kuat dengan apa jua halangan skali pun...Allah S.W.T menjadikan sesuatu bersebab kan...so aku amek yang positif je la...di sini aku nak mengingatkan korang dan diri aku sendiri bahawa pujian tu adalah racun...so berhati-hati dengan pujian...biarkan orang kutuk kita cane pun,yang penting,kita pikir positif,insyaAllah ok...akan tetapi kita perlu pertahankan maruah kita...jangan jadi macam aku, ego sangat, xnak mintak diajar...haaa...padan muka aku...tapi tu la kenangan aku yang xleh lupa la...bila ingat balik...tersenyum sorang2 la aku...cam orang giler lak...hinanya manusia bukanlah terletak pada pandangan manusia semata-mata...barangkali hina manusia terletak pada pandangan Allah S.W.T, sejauh mana manusia itu mentaati suruhan-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya...amar ma’ruf nahi mungkar...

p/s: aku ucapkan thanks bebanyak kat minah tu...dengan adanya dia...aku dah menjadi kuat sekarang...thanks a lot U*** H******....

No comments:

Post a Comment