Monday, November 2, 2009

keindahan


salam ukhwah..salam perpaduan...

...suatu malam tu..jiwa aku sungguh berkecamuk...aku hilang panduan...aku mencari ketenangan dengan melemparkan pandangan ke arah kehijauan ciptaan Tuhan...aku menuju ke kolam memancing parit nipah...bukan niat untuk memancing, akan tetapi aku hanya mencari satu ketenangan..dengan sinaran bulan mengambang...sambil melihat gelagat para pemancing, aku mengadap langit sambil mengucap kalimah memuji Allah S.W.T... terlintas di fikiran ku bahawa ciptaan Tuhan sungguh indah...dengan berbantukan lampu kalimantang...benih ketenangan menyelubungi diriku...jiwa ku terhumban ke pelosok hati, di saat ku mencari, ia datang...bagaimana???basahkan lah lidah mu dengan puji-pujian pada Yang Esa...titik ketenangan terletak pada kunci utama iaitu Allah S.W.T...sekian...

No comments:

Post a Comment