Thursday, November 19, 2009

SIRI JELAJAH UTHM - Burger Askar -

"susun atur yang kemas"



"don..ko nak makan x? kedai parit xramai tu"ajak zulazri usai solat beliau....panjang wirid yang dibacanya tadi..., kelihatan don endah tidak endah akan ajakan tersebut...aku lihat zulazri sedang bersiap2...mungkin akan ke kedai parit untuk seketika lagi......

aku juga terasa malas untuk turun makan, selain dari sedang mengamalkan diet yang sihat, aku juga punya visi kenapa kedai parit sudah agak lama tidak aku kunjungi...dan aku pasti don juga punya visi seperti aku....begitu juga dengan penghuni blok E2....mereka juga punya visi seperti aku dan don...itu prinsip kami.....

dengan malas don mencapai buku kawalan yang agak lama dibiarkan atas meja gaban...sejak hari jumaat lepas lagi buku tersebut dibiarkan sepi tanpa usikan dan belaian...zulazri telah menghilang bersama robert...suasana hening...damai.....dan sedikit sunyi.....

sedetik berlalu....don makin lesu aku lihat....begitu juga aku, aku kena tabah kerana semangat untuk berdiet lebih dari segala gala nya....diluar sedar aku, kedengaran sedikit kecoh di luar bilik....sebenar nya amat kecoh.....don kegirangan....sangat girang....aku juga....aku mencapai dompet...don telah di pintu...menanti sesuatu....."don aku nk gak"aku memberi arahan kepada don, risau terlepas.....

aku lihat don beli 2burger askar.....aku sedikit tercabar....tapi aku beli satu je...xnak kalah dengan don aku tambah lagi hot dog satu....akhirnya kami makan dengan riang...amat riang sebenarnya....sambil makan...aku tefikir.....kenapa bdk2 suka sangat dengan burger askar nih...dah la roti keras, sayur xder, sos pulak sket je...giler kering burger tu....


1 comment:

  1. coz budak suke trigger...smasa mkn,,,,setakat keras sikit xde halllll....

    ReplyDelete