Sunday, October 18, 2009

Antara Aina dan Aishah

"ini bukan watak mereka"

setibanya aku d tanah air tercinta, aku mula berkira kira...patutkah aku berterus terang....ataupun biarkan satu hati merana...dan satu jiwa lagi bergembira...ini sangat tidak adil, getus hati kecil aku...aku buntu dalam mencari jalan penyelesaian...

perjalanan aku hampir ke penghujung nya....jalan penyelesaian masih lagi belum menampakkan tanda2 pengakhirnya....masih lagi dalam pencarian penyelesaian yang sempurna....agar dua hati tidak aku kecilkan...agar dua hati tidak merana...agar dua hati tidak aku kecewakan...

dari jauh aku nampak kelibat 2org kanak sedang berlari menuju ke arah aku...aku kaget, terkesima juga...."ayahmark beli apa"...kedua dua nya bersoal soalan yang sama...hati aku tersentuh...aku usap rambut mereka....lalu aku keluarkan baki gula2 getah dalam perjalanan aku tadi...cukup ada dua bijik...alhamdulillah...aku bagi sorg satu...jangan telan taw....sempat aku titipkan pesanan kepada mereka....

aku keluarkan rantai mutiara dan butang baju melayu yang aku beli dari sabah.....aku senyum...hati aku berbunga...dapat gak aku bagi benda ni kat mak ayah aku...ntuk anak2 buah aku...ayahmark mintak maaf sebab tidak dapat menunaikan permintaan kalian...


nota ringkas...aina dan aishah adalah 2org dari 10 org(kot) dari koleksi anak2 buah aku....sibuk je dok suh aku beli mutiara masa aku g sabah tempoh hari...naseb baik ade gula2 getah....

No comments:

Post a Comment