Monday, October 26, 2009

Malam Bulan Purnama


malam semakin hangat...aku duduk berseorangan sambil memikirkan masa depan...diselimuti cahaya rembulan, aku memandang ke langit, kelihatan bintang yang boleh dikira banyaknya...akan tetapi, sel2 di dalam otak masih pantas bergerak mencari jalan penyelesaian...sambil menghisap rokok dunhill, mata ku terkebil2, dahi berkerut, sehingga hilang seri muka....malam semakin beransur pergi, cahaya rembulan seakan hilang puncanya...persoalan demi persoalan diusulkan, jawapan masih belum ku temukan...aku sudah tidak mampu memikirkannya..dan aku mengambil langkah drastik dengan membiarkannya seketika...aku mengerti bahawa aku hanya insan biasa, tidak mampu untuk hidup berseorangan...sesuatu yang hadir itu bukan lah sekadar pengalaman, malahan terlalu banyak memberi impak pada aku yang serba lemah...aku bukan lah seorang perwira...aku tidak mampu berjuang bersendirian...dan aku terus mencari sahabat2ku yang ada...minta mereka mengajar aku subjek finite element..bab 1 hingga 3....aku tidak lagi memandang pada silap yang telah aku buat...akan tetapi, perjalanan harus diteruskan, aku gilap semula matlamat yang telah ku benam kan dalam jiwa..agar ianya terang dan menyinar...


No comments:

Post a Comment