Saturday, October 17, 2009

Menu “Open House”.

kali ni nk cite pasal makanan plak. makanan standart umah terbuka taun ni.

td baru je lepas g umah terbuka. 1st time umah terbuka makan nasi ayam. mmg best gler. tgh2 ari, pekena nasi ayam, dapat lak air kaler biru (sbnrnye xtau name air ni), makan sambil kutuk2 skit, ada lak awek2.. huh,, best2,,

spanjang raye ni, secara ringkasnya, tiap2 umah wajib ada ktupat. lagi2 kt belah2 johor. sampai 20 syawal pn ada lagi rendang n ketupat daun palas. limited menda ni..

mee kari kdai akak jual kropok mmg best. kuah mee kari 2 cukup sume menda, x pekat sangat tp still blemak n best. mee kari paling best la utk taun ni.

IMG_2033 (Small)ni 1st time aku nmpak menu ni time raye. barang limited ni.

menu yg agak luar biasa time umah terbuka x banyak taun ni, ubi rebus n lontong goreng (time pagi raye) je. ubi rebus time raye. susah nk jumpe. aku rase makanan ni dalam 10 taun lagi pupus kot. susah gle nk jumpe menda ni. ada pn kalo balik umah aku, ibu masakkan. kasi cicah n gula la fav aku. td g umah terbuka ada ubi rebus makan ngan sambal. 1st time tgok. nk rase tp sudah overload ini perut. pandang je la…

lupe lak, ada skali time raye umah sedara, die wt nasi lemak, roti jala n satay time tghari. layan gak even agak lain menunya.

ni la pemerhatian aku ttg makanan open house taun ni. sok ada lagi open house. peluang terakhir tuan2 umah wt aku impress ngan mkanan diorang.

akhir kata, Selamat beraye untuk 2 hari lagi syawal ni. salam syawal.

No comments:

Post a Comment