Wednesday, October 28, 2009

sekolah rendah-EP2 (ROBOCOP)

lobby5  cite yg buat ramai kanak2 dalam dunia nk jadi polis zaman dulu2

mase skolah darjah 1, aku mmg suke main. g skolah untuk main. 2 la tagline darjah 1. ble dh niat dalam ati dh macam 2, mmg dari pegi sampai balik la main. pantang ada time free or cikgu x masok, mesti ada je pmainan baru.

ni nk cite pasal mainan robocop. mase aku darjah 1, robocop ngah hot. kalo ada budak yg x kenal robocop, mmg xda kawan budak 2,,, mesti kne ejek sampai nangis.

knape panggil mainan robocop?? aku pn xtau. mmbr aku ni name epul, die yg cakap mainan 2 name robocop. aku ngan mmbr2 lain ikut je.

syarat pmainan: yg kne jadi robocop wajib angkat tangan paras lengan, (ala mcm angkat tangan mase phimpunana, mase pengawas suruh berbaris) n keraskan tangan 2 dalam keadaan mcm 2 sampai abis main. xleh turu tangan 2. syarat tambahan, kne sarung tangan ngan plastik pembalut roti 50sen. dh xda kot roti mcm 2 skung.

cara main: simple. kne pnumbuk, out.

mainan di mulakan dalam kelas. ble nmpak roocop, ktorang lari. tp ada plak ari malang untuk aku. satu ari 2 time main robocop. aku n epul jadi robocop. ktorang main dua je kot (aku lupa skit). satu part 2 ktorang kejar 1 sama lain. epul ni tinggi skit dari aku. skit je pn.. ble ktorang btembung dalam keadaan robocop, pnumbuk die dlu makan idung aku. ADUS!!!

bedarah satu baju skolah. byangkan baju skolah kaler putih tikar kaler merah, agak parah time 2. darah x berenti agak lame. dalam sakit2, aku still kool. x nk makwe idaman time darjah 1, atikah, pandang rendah aku. d2 la kes bedarah paling teruk zaman skolah aku. bedarah idung pas kejadian 2 adalah pekara biasa. panas skit mesti leaking. sampai darjah 6 menda ni jadi. penangan robocop mmg “how liow”.(tiru iklan mee Harmee).

p/s: knape la xda orang nk wat remake robocop?? asik2 wt remake cite cinte je.. bosan  gak.

sekian.

No comments:

Post a Comment