Wednesday, October 7, 2009

INTISARI RANCANGAN

"siapkan PSM anda sebelum diminta"

hari itu mood aina sangat baik...sangat gembira dia bersama teman nya si alia...sehinggakan mereka ke perpustakaan pun bersama - sama...terdetik juga di hati kecil ini akan hubungan mereka yang sangat akrab aku kira itu, tapi terus aku buang jauh2 perasaan negatif aku itu...pesan mak aku, jangan kamoo bersangka buruk terhadap orang sekeliling....aku akur....

alia dan aina terus berjalan - jalan sambil bergelak ketawa...walaupun aina dikenakan denda 5posen sebab pulangkan buku lewat sehari...tapi masalah tersebut bukan penghalang untuk mereka bergembira...aku biarkan perasaan mereka walaupun perasaan ragu2 mula timbul dalam benak ku...adakah mereka pasangan songsang...nauzubillah....

sebenarnya...dari tadi aku menunggu kelibat seseorg,mana pergi nya dia...aku pun xpasti....dalam asyik aku mengelamun...tiba2 aku terdengar alia menjerit....saat itu mereka dibahu jalan raya...kelibat 2org jejaka yang bertopeng membuatkan aku faham akan keadaan sebenar....kalau lah aku dapat tolong mereka...tapi aku xmampu.....maafkan aku...

saat ditunggu....lisa datang dengan pantas...sangat laju...lisa bergasak dengan 2org lelaki itu...aku memerhati dengan sepenuh perhatian...nampaknya lisa mempunyai kuasa yang sangat luar biasa....aina sedang menangis, mungkin terkejut dengan keadaan sebenar....alia sedang berusaha memujuk aina...usaha alia berhasil...

usaha lisa juga nampak nya berjaya bilamana 2org lelaki bertopeng itu mula melarikan diri...aku sangat mengantuk, aku pandang jam dinding...pkol 930malam...aku bangun capai remote tv...aku off kan tv tersebut...dalam hati aku memaki drama yang baru je aku tgk tadi...cakap bio-nik, tapi batang hidung bio-nik xnampak gak bila ada org dalam kesusahan...aku bentang tilam, aku tutup lampu dan seawal pkol935....aku mula dibuai mimpi....

nota pendek..cerita diatas tiada kaitan dengan watak yang hidup atau yang telah meninggal....jika terdapat persamaan, ia nya hanya lah secara kebetulan.....

3 comments:

  1. ku pye la syok bc...smpi akhir tu cita tidak benar ja

    ReplyDelete
  2. cm aku xnah tgk pon yg siri ni....ko tipu ni...ni msti mmpi ko yg terbalik 2..

    ReplyDelete
  3. hahahaha....dah lama aku xtgk bionik nih...sejak sibuk dgn PSM ni la

    ReplyDelete