Saturday, October 3, 2009

TERLUPA

"disaat aku terlena, tolong jangan korg berkaraoke depan2 aku..kan aku tapak muka korg"

lepas prep pagi itu, aku terus naik...xtringin aku nk g join mmber2 satu form ngan aku main bola tatkala mentari suam2 kuku nih. dalam kepala aku...tentatif berikutnya aku nk tido je...dari tadi lagi aku susun tentatif tersebut biarpun member2 aku yang lain sibuk dok ajak aku main bola....nyata pujuk rayu dorg tidak mampu untuk menggoyahkan iman di dada...aku teruskan juga rancangan aku....

keadaan cadar yang agak kemas tanpa cacat cela nya membuatkan aku rasa sayang plak nk landing atas katil aku nh...tambahan pula, warna putih tahap suci cadar yang aku baru basuh hujung minggu lepas membantutkan lagi usaha aku untuk baring atas katil aku itu...aku berkira kira....

masa berjalan....aku pandang kiri kanan, partner sebelah aku budak form dua...dorg sekolah pagi...tanpa buang masa, aku dengan senangnya melanyak atas tilam beliau...nanti aku kemas la...itu fikir aku...aku pandang kalendar....lesu dan sayu, lagi 3hari nk balik kg setelah 2minggu aku berada di hostel nh...terbit sesalan aku tatkala sangat teruja untuk tinggal di asrama seawal umur 13tahun awal tahun dulu. saban hari aku menghitung detik...dalam hati nk balik je...

barang2 yang nk bawa balik kg aku dah kemaskan, dah lipat siap2...lewat2 kan terlupa lak...hati aku berbunga dengan sikap cekap aku itu...tiba2 aku teringat baju biru yang aku pow abang aku punye tu dah lama xbawa balik...dah lama baju tu xrasai suasana kg...terbit rasa simpati aku terhadap baju itu...lalu aku bangun dan capai baju tersebut...aku lipat dan asingkan bersama barang2 yang akan dibawa balik...aku tulis dalam list...19 item semua nya...ni mau nya kena beg besar nh!

list tersebut aku simpan elok2 untuk doublecheck hari kamis nh...sebagai seorg pelajar yang agak skema bodoh2...segala tindak tanduk harus di list kan...tu pesan senior aku yang pmr nye dapat 3D 2C 2E 1B tu...aku jadikan dia idola aku dalam segala tindakkan aku...esok rabu...kamis...lambat nya nk sampai ke khamis...mintak2 la kakak tukang masak tu masak sedap2 hari nh

No comments:

Post a Comment